уторак, 16. јун 2015.

Подразумевани аплети - Мени (5. део)

Описујући садржај прозора Мени аплета у тексту "Подразумевани аплети - Мени (1. део) речено је да се прозор Мени аплета састоји из левог и десног дела. 

Даљом анализом садржаја прозора Мени аплета и објашњавањем опција картице "Plugins" (прикључци) у тексту "Подразумевани аплети - Мени (3. део) је појашњено да садржај овог прозора у ствари чине три прикључка (pluginsa) и то: "програми", "систем" и "места".

Такође је у ова два поменута текста речено да десни део прозора тј. прикључак "програми" може да мења свој изглед и садржину, а све у зависности од "положаја дугмета" које се налази у горњем десном углу прозора Мени аплета. Па тако, овај део прозора може да приказује програме, али и листу омиљених програма.

Вероватно се сада питате шта је сврха овако детаљног увода у текст који следи.


Па, ако пажљиво погледате прозор за подешавање Мени аплета приметићете да су следеће четири картице управо резервисане за детаљније подешавање прикључака (слика испод).

Картице за подешавање прикључака

Док смо на картици "Plugins" могли само да укључимо или искључимо ове прикључке на следећим картицама ће бити могуће мењати и њихов садржај.

Картица "Програми" је прва у низу картица за детаљније подешавање изгледа и понашања прикључака Мени аплета.

Прва опција "Приказуј напомене програма" је подразумевано укључена. Напомена програма је текст који се налази испод имена сваког програма (слика доле лево) и укратко објашњава намену програма. Када се овај опција искључи у прозору Мени аплета исписују се само имена програма без ових напомена (слика доле десно).

Приказане напомене
Без напомена











Друга опција "Приказуј иконице врста" је такође подразумевано укључена и као што јој само име каже намена јој је да помоћу ње подесимо да ли ће иконице за врсте бити приказане у прозору Мени аплета или неће.

Можда ће Вас збунити назив "врсте", али то су у ствари категорије у које су сви програми сврстани по својој намени - "Све", "Алатке", "Графика", "Звук и покретне слике" итд. О категоријама програма и разврставању самих програма по њима детаљно је писано на страници овог блога "Програми". Када искључимо ову опцију прозор Мени аплета изгледа као на слици испод.

Искључена опција "Приказуј иконице врста"

Трећа опција "Надношење" је, као и претходне две, подразумевано укључена. То значи да када показивач миша само наднесете над име врсте ("Све", "Алатке", "Графика", "Звук и покретне слике" итд.) у десном делу прозора ће аутоматски бити приказане иконице свих програма смештених у одређену врсту (категорију).

Када је ова опција искључена да бисте видели иконице из одређене врсте (категорије) морате левим тастером миша да кликнете на име одговарајуће врсте.

Четврта опција "Кашњење при надношењу"  има ефекта само уколико је претходна опција "Надношење" укључена. Помоћу ње подешавамо са колико ће се закашњења приказати садржај врсте у десном делу прозора када над њу наднесемо показивач миша.

Пета опција "Величина иконице" одређује величину иконица програма, али и врста (категорија), у прозору Мени аплета. Подразумевана вредност је 22, а највећа је 128. Промена ове величине не односи се на иконице из листе омиљених програма у прозору Мени аплета.

Опција "Наредба претраге" није намењена почетницима и саветујем Вам да не мењате текст који се налази у правоугаонику са њене десне стране.

Опција "Тражи пакете за уградњу" омогућава да приликом уношења речи у поље за претрагу систем аутоматски тражи и пакете под тим именом које је могуће инсталирати. Већ је у претходним текстовима саветовано да за сада не покушавате са инсталацијом додатних пакета.

Последња опција "Запамти последњу врсту или претрагу", за разлику од претходних, није подразумевано укључена. Довољно је знати да укључивањем ове опције систем памти последњи појам који је био укуцан у поље за претрагу на дну прозора Мени аплета. 




Нема коментара:

Постави коментар

Хвала што коментаришете