недеља, 21. јун 2015.

Подразумевани аплети - Мени (9. део)

Опције помоћног менија у прозору "Омиљени" су објашњене у претходном тексту, а овај текст ће приказати опције помоћног менија у прозору "Програми". 

Мада се овај помоћни мени у прозору "Програми" само незнатно разликује од помоћног менија у прозору "Омиљени" и могао је бити представљен и у претходном тексту, чисто због прегледности су теме раздвојене и овде ће бити приказане само опције које се разликују.

Прозор помоћног менија се отвара идентично као и у прозору "Омиљени", дакле један клик десним тастером миша на иконицу програма. За пример ће опет бити узет програм Калкулатор (слика испод).

Прозор помоћног менија

Прва и друга опција помоћног менија, које се налазе на самом врху прозора, су опције "Додај на радну површ" и "Додај у површ" и потпуно су идентичне као и у прозору "Омиљени", тј. прва опција додаје иконицу на радну површину док друга опција додаје иконицу на панел.

Трећа опција "Прикажи у омиљеним" је специфична за овај помоћни мени јер у помоћном менију прозора "Омиљени" она не постоји. Ову опцију укључујемо или искључујемо једним кликом левим тастером миша на њу, а квачица испред ње нам сигнализира да је иста укључена. Када је укључена, иконица на коју смо кликнули се појављује у прозору "Омиљени", а када је искључимо аутоматски се ова иконица уклања из прозора "Омиљени". 

Такође, и код употребе ове опције, тј. укључивања и искључивања исте, може доћи до промене распореда иконица у прозору "Омиљени" те се то решава премештањем иконица превлачењем како је то објашњено у тексту Подразумевани аплети - Мени (7. део).

Ово је још један начин да уклонимо иконице из прозора "Омиљени", додуше мало је компликованији, јер прво морате да пронађете одговарајућу иконицу у прозору "Програми" па тек онда да је уклоните. Много је једноставније да то урадите директно из прозора "Омиљени".

Четврта опција "Покрени када се пријавим" је идентична као и у прозору "Омиљени" и као што је тамо саветовано да ову опцију за сада не користите тај исти савет важи и овде.

Пета опција "Покрени" је јасна сама по себи и такође је идентична као и у помоћном менију прозора "Омиљени" те се нећемо дуже задржавати код ове опције.

Шеста опција "Уклони" је опција која је специфична за овај помоћни мени (слика испод), јер у помоћном менију прозора "Омиљени" она не постоји. Опција уклони кориснику нуди могућност да директно из прозора Мени аплета деинсталира програм који је инсталиран на рачунару.

Опција "Уклони"
Појам деинсталација је супротан појму инсталација који је већ дефинисан као поступак при ком се оперативни систем или програм снима на сам рачунар тј. његов хард диск. Дакле, приликом деинсталације програм или оперативни систем се уклања са рачунара тј. његовог хард диска. 

Кликом на ову опцију систем ће од корисника затражити администраторска овлашћења која се привремено стичу уношењем лозинке (слика испод). То је иста она лозинка коју смо унели приликом инсталације оперативног система. 

Саветујем да не испробавате како поступак иде даље и да код овог корака одустанете кликом на опцију "Cansel" (одустани) у новоотвореном прозору (слика испод). 

Потребна су администраторска овлашћења

Седма и последња опција у помоћном менију је "Уреди својства" која је такође потпуно идентична са овом опцијом у прозору "Омиљени". 

За ову опцију важе сва упутства и препоруке која су наведена у претходном тексту када је било речи о овој опцији.


Претходним текстовима, и то: Подразумевани аплети - Мени (1. део) описан је садржај прозора Мени аплета па је речено да се овај прозор састоји из левог и десног дела. Текстом Подразумевани аплети - Мени (3. део) појашњено је да су то у ствари прикључци који могу да се укључе и искључе, тј. да се виде или не виде у прозору Мени аплета. Текстовима Подразумевани аплети - Мени (5. део) и Мени (6. део) су представљене могућности за додатна подешавања ових прикључака кроз опције картица "Програми" и "Омиљени", а текстом Подразумевани аплети - Мени (7. део) је објашњено како је могуће манипулисати са иконицама, празним просторима и раздвајачима у прозору "Омиљени". Последњим текстовима Подразумевани аплети - Мени (8. део) и овим текстом - Мени (9. део) су приказани помоћни менији у прозорима "Омиљени" и "Програми" и тиме је заокружена једна целина око подешавања прикључка "Програми" у прозору Мени аплета.

Наравно, није заборављено манипулисање иконицама у прозору "Програми", али за то постоји посебан софтверски алат који ће бити приказан у неком о наредних текстова. 

Такође, преостало је да се представе и картице са опцијама за подешавање прикључака "Места" и "Систем" о чему ће такође ускоро бити речи.





Нема коментара:

Постави коментар

Хвала што коментаришете