недеља, 8. новембар 2015.

Указивачи - аплети који не раде

Размишљајући како да представим аплет који не ради, на кратко сам остао без идеје за писање, али сам се на крају одлучио за једино могуће и исправно решење, а то је, рећи поштено: "Људи, ово не ради". Наравно, разлог зашто ово не ради није у бахатости или заборавности програмера већ ми се чини да су ови аплети једноставно постали сувишни јер су се уместо њих појавили други аплети идентичне намене, а три аплета која Вам данас представљам су одлично радила свој посао у претходним верзијама оперативног система Линукс Минт.

Ситуација ће Вам бити много јаснија када прегледате слике и прочитате остатак текста.

Први у низу, како сам их назвао "указивача", је аплет Програмче за указивање (слика испод).

Намена овог аплета је била да, ако тако можемо рећи, резервише простор на панелу за све остале аплете који ће у њему бити смештени. Слично овоме аплету сада имамо аплет Обавештајна зона који је на овом блогу представљен у четири текста и то по један текст за сваки појединачни аплет у Обавештајној зони: Поставке тастатуре, звук и мрежа (мобилна мрежа).

Програмче за указивање
Програмче за указивање

Следећи по реду је аплет Комплет програмчета за указивање (слика испод), који како му и само име каже, представља комплет свих аплета који се смештају у горе поменуто Програмче за указивање. Претходне верзије оперативног система Линукс Минт су у овом комплету садржале аплете за мрежу, звук, сат и датум, гашење рачунара и слично.

Комплет програмчета за указивање
Комплет програмчета за указивање

Последњи у низу "указивача" је Изборник програма програмчета за указивање (слика испод) који је једна врста падајућег менија са иконицама свих програма који су инсталирани на рачунару. Нешто слично постоји и данас у оперативном систему Линукс Минт, такође у виду аплета, али о томе ће бити речи нешто касније када на ред дође и тај аплет.

Изборник програма програмчета за указивање
Изборник програма програмчета за указивање


Примећујете да додавањем ових аплета на панел сваки од њих исписује поруку "нема указивача" тако да леви клик мишем на ове аплете не производи никакво дејство.

Десним кликом на сва три додата аплета добијамо помоћни мени, који поред заједничких радњи са аплетима садржи једну једину функцију, а то је функција О програму (слика испод).

Помоћни мени и опција О мени
Помоћни мени и опција О мени


На крају, можемо закључити да ове аплете слободно можете да уклоните са панела обзиром да немају никакву функцију. Уколико им у будућности буде додељена нека функција, или барем буду оспособљени за обављање функција које су имали у ранијим верзијама Линукс Минта сигурно ће заслужити још један текст на овом блогу.







Нема коментара:

Постави коментар

Хвала што коментаришете